اخذ نماینده فعال از سراسر کشور

مقالات و مطالب مدیریتی

اهمیت داده ها در راه اندازی و مدیریت فروشگاه آنلاین

94/4/15 توسط کیان (بروز رسانی: 94/4/20)


داده های بزرگ فروش آنلاین کسب و کار تجارت الکترونیک تحلیل رفتار مشتریان تحلیل ذخیره سازی اطلاعات مدیریت فروشگاه آنلاین مدیریت داده ها برنامه ریزی


اگر بخواهم صادقانه بنویسم باید بگویم که هر روز با مشتریانی مواجه می شوم که آرزوهای بزرگ تجاری آنلاین در سر دارند و با ابرهای بزرگ بالای سرشان از اقداماتی صحبت می کنند که هیچ بررسی و تحلیلی ندارند. طبق عادتی که دارم بیشتر از آنکه  گوش کنم و بنویسم بیشتر می پرسم چرا می خواهید؟ تا شاید بیشتر فکر کند و تحلیل کند .
بسیاری از این دوستان،رقبا  را دست کم می گیرند و گمان میکنند می توانند به راحتی راه های طولاتی را یکماه طی کنند.
به آنها می گویم که لطفا بیشتر فکر کنید و سنگ بزرگ برندارید همانقدر که این پروژه نیاز به تفکر دارد شما نیز خودتان در کار ساخته می شوید و باید دقیقتر حرکت کنید. برای پروژه تان یک وجه رقابتی عالی پیدا کنید. یک چرایی دقیق و .... و نهایتاً به این نقطه میرسیم که بایستی پیش از راه اندازی هر نوع تجارت آنلاینی داده های موجود را جمع آوری کرده و مانند یک پازل کنار هم بگذاریم تا چشم انداز روشنی به ما بدهد. اینکه در کدام زمینه و چطور تجارت آنلاین خود را آغاز کنیم تا اینکه سیاستهای رقابتی در بازار چه باشد و چطور سرمایه گذار را متفاعد کنیم که با ما شریک شود . در واقع تماماً داده هایی است که باید جمع آوری شود و به شکل کاملاً علمی نمایش داده شود تا به تصمیمی دقیق منتهی شود.



شاید سهولت در دسترسی به اطلاعات در اینترنت این امر را به ظاهر آسان جلوه دهد اما شکست و تعطیلی حجم زیادی از فروشگاه های اینترنتی بیانگر این نکته مهم است که صاحبان و علاقه مندان به این حوزه اولاً اصول راه اندازی کسب و کار آنلاین را به خوبی فرا نگرفته اند و ثانیاً از ابزارهای مناسب جهت جمع آوری، تحلیل و بررسی اقدامات خود استفاده نمی کنند.
در مقالاتی که به صورت سلسله وار در این وبلاگ منتشر خواهم کرد بیشتر پیرامون اهمیت داده ها در تصمیم گیری و موفقیت در تجارت الکترونیک می باشد . اینکه:
 کدام داده با چه فرمتی مناسب کدام بخش از کسب و کار ما است ؟
 چطور می توانیم داده درست را از نادرست تشخیص دهیم ؟
کدام ابزار تحلیل داده مناسب بازاریابی ، فروش، خدمات پس از فروش به مشتریان و .... است؟
 *مقاله : از تجزیه و تحلیل کسب و کار آنلاین خود نترسید (بخش اول)
مدیریت کسب و کار اینترنتی با استفاده از داده ها و تحلیل داده ها چطور امکان پذیر است؟
 *مقاله : داده های بزرگ، آینده تجارت الکترونیکی

و ....


گروه بندی موضوعی:

آنالیز اطلاعات مدیریت


بیشتر بخوانید:

شما نمی توانید چیزی را که اندازه گیری نمی کنید، مدیریت کنید!

F. John Reh